"Jaså du är gravid, nämen då kan du inte jobba", WTF!

Ja, det kan man lungt påstå! Jag var hemma och nu har jag märkt att vi kanske har någon fuktskada i lägenheten då ev mögel. Jag fick då ringa till hyresgästföreningen för att förklara min situation och att jag har meddelat hyresvärden om detta redan förra året när vi nyss hade flyttat in, men nu märker man både lukt och reaktioner som man får i kroppen. Det har blivit allt värre, så nu fick jag nog. Vi betalar 6000 i hyra för en trea och för mögel, NEJ! Så ska det inte vara, och jag har inte varit hemma under 2 veckor. Bara 10 min per dag då jag byter mat, sand och vatten till Kovou. Nu märker man och killen som jag pratade med skulle ta hand om detta, det hoppas man iaf att han gör. Jag har också sökt jobb idag, 5 st. Det var det enda jag hittade för tillfället, men imorgon så kanske jag kan söka jobb i någon butik - helst klädes. Jag har skickat ut några cv till olika klädbutiker, men har inte fått svar. Nu får det vara nog, om jag inte får jobb snart så måste jag börja plugga. Skitsamma om jag är gravid, det betyder inte att jag är förlamad bara för det. Jag kan ju ändå plugga distans, och fortsätta med det sen när barnet föds. Sen har jag min utbildning, bra nu har jag löst det också. SKÖNT! Tycker verkligen inte om att lata mig, jag lever ju för att leva inte för att ruttna och klaga. Gör helst något åt problemet, och inte ha tummen i arslet! Livet gör man själv. Jag har fått så otroligt mycket kritik ang graviditeten. Som "oj, men du är ju gravid hur hade du tänkt". Tack och det betyder att jag inte kan jobba då eller? Att jag inte har lust och ork för att jobba eller plugga?? Sjukt! Det är som att man är funktionshindrad eller förlamad. Herregud! Vissa tar ju för sig, "åh jag kan inte jobba, jag är gravid" och de är ju knappt i 4:e veckan eller i 3:e månaden!! Hallå! De drar alla över en kam, men jag är inte sån. Om jag inte får jobb snart, då blir det raka vägen till infoteket o sedan komvux Faan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0