Sommar och sol

Solen har tagit ledigt, det är skönt med lite regn och moln ibland. Det blir för jobbigt med sol varenda dag!

Nog om vädret, vid halv 3 idag ska jag och Jouni köpa bilbarnstolen. Även om vi inte har någon bil så är det ändå bra att ha ifall man tänker låna eller åka med någon som har bil. Vill absolut inte ha barnet i famnen som vissa människor gör. De förstår nog inte faran som de sätter ut för sina barn egentligen, skulle inte kunna leva med det samvetet när skadan är skedd. När det är försent så finns det ingen återvändo, så varför riskera livet för sitt eget barn? Det är bara så otroligt dumt.

Nåja, jag kan inte göra så mycket då mina fötter och ben svullnar upp såfort jag går. Det kan ta 5 min sen är jag svullen som bara den! Nu har jag varit tvungen och gå runt i bara trosor och bh för att jag svettas som en gris utan att jag ens har ansträngt mig. Det värsta är att jag inte ens kan ta mig upp från soffan och då måste Jouni hjälpa mig, alltså dethär är hemskt. Jag har fått halsbränna allt mer ofta nu, och äter mer än vanligt p.g.a det. Det känns som om man är hungrig men ändå inte. Bäbisen är tung nu, så otroligt tung. Jag har gått upp 20 kilo nu, ungefr 3 kilo väger barnet. Är resten jag då? Shit, kan inte förstå att jag gick upp från 55 kg till 73 kg. Det är sjukt, jag har aldrig under mitt liv vägt mer än 55 kg. Never! Jag har fått större rumpa och lår, men det syns knappt. Men däremot så märker man mitt ansikte, den är ju för fan rund! Jag har aldrig haft en rund ansikte, bara avlång och jag har fått dubbelhaka. Varje dag får man höra "chubby", men snart så blir man "hot mama". Vänta bara, och tur att jag inte har fått en enda bristning. Wiie! 

Jag har börjat drömma om bebisen, igår drömde jag om att det var en pojke och idag att det var en flicka. Jouni och jag pratade lite om när vi skulle ge det ett syskon. Jag vill ha om 5 år men han vill ha om 2 år. 2 år går ju sjukt snabbt! Men vi får se hur det blir. Vi har valt namn också, jag vill att barnet ska ha Jounis efternamn. Jag vet inte men det låter mer starkt, fint också :)

Nä nu ska jag kolla lite på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0