Förlossning - lillebror påväg

Mamma ringde mig 08.58 och sade att det var dags, jag flög upp från sängen och satte på mig kläderna. Jag hann inte sminka mig så jag tog med mig nessesären, la ned den i väskan och pussade Jouni hej då. Nere vid busstationen fick jag vänta i ca 17 min på bussen, då den bara kommer varje halvtimma på morgonen en söndag. Jag var såklart nervös och orolig, jag ringde mamma för att kolla om värkarna hade kommit men hon märkte bara blödningarna men inga som helst värkar. Väl hemma hos henne åt jag snabbt och hjälpte henne ner med väskorna. Mormor och morfar väntade i bilen och då far vi. Enligt sjuksköterskorna så var förlossningsavdelningen full, men vi såg inte en enda kotte. Det var TOMT, och på något sätt så märkte jag att de var lite vilsen. De gav mamma ett rum och påminde henne om att det inte var ett hotell, vilket var lite sjukt! De verkade inte vara så sugna på att jobba just idag, men vi ska ju inte behöva ta del av deras dåliga humör utan det måste de kunna kontrollera. Nåja, väl inne i rummet så kom doktorn och mamma fick flytta till ett annat rum, han undersökte henne och kom fram till att hon var öppen med 3 cm. Hon skickades hem eftersom hon inte hade några värkar.

Nu är vi hemma hos mormor i väntan på att denhär envisa ungen ska komma ut. Mamma ringde till förlossnigsavdelningen för att veta hur hon ska märka att det är öppet med 10 cm. Sjuksköterskan visste inte riktigt och sa att hon måste in nu, mamma sade då att hon redan hade varit där i morse med skickades hem. Hon fick då höra från sjuksköterskan att värkarna måste pågå i 45 sek var 3:e min och att det ska kännas som att det trycker på.

Mamma har inga som helst värkar men har redan fått blödningar och öppnat sig med 3 cm, hon går runt lugn och ro. Hon kunde sitta och äta på mcdonalds utan problem, vilken lyx! Bäbisen kommer förmodligen ut i natt ev. tidigare.

Uppdaterar sen :)
-Heddå!

Kommentarer
Postat av: tessan

åhh va skoj, hälsa från mig =D

2010-02-28 @ 15:52:28
URL: http://milf.bloggspace.se
Postat av: Iris

Det var som fan... Åh! En liten bäbis är på g ;)

Ringer dig imorgon! YAAY!

Puss och Kram <3

2010-03-01 @ 02:38:37
URL: http://iiriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0