Som jag sa tidigare...

om bilderna. Jag kommer att ladda upp de imorgon istället för att trådlösa internet inte fungerar som det ska.

 Idag har jag varit på två platser som jag helst kallar för "okänd plats", efter det gick jag och mamma till stan medans Jouni gick till en byggfirma för att lämna in sitt cv personligen. Jag hittade ett par skor som jag skulle vilja ha men det får bli nästa månad. Jouni passade på att pierca sig - ögonbrynet blev det! Det passar honom verkligen, kände inte igen honom när han kom emot mig. Men snyggt var det! Sedan rullade vi alla tre hem till mig, eftersom mamma ska sova hos oss så åkte hon direkt hem till mig. Väl hemma så fick jag skriva ner matlista och en hel A4 blev det.

Helt otroligt, Willis hade stängt p.g.a ombyggnad men de skulle ha premiäröppning klockan 18.00 idag. Jag och Jouni passade på att gå runt i affärerna och fika. Det var bokstavligtalat bara svartskallar som täckte hela centrumet nästan och de väntade i kön till 6 och klockan var bara 5. Det var fullt med väktare och personalen som bockerade entren, och tillslut öppnade de portarna. Det gick så fort, alla sprang in och sedan ut. Alla som stod vid kassan hade en daimtårta och kaffe. Tårtan kostade bara 5 kronor och kaffet kostade 15 kronor, och alla svartskallar var så hyper på att köpa så mycket som möjligt för så billigt! Det såg så jäkla roligt ut eftersom de stod i kön en hel jäkla timma för tårta och kaffe, det var familjer som kom ut med flera tårtor och kaffe i handen, en och en, kul. Vi kom in i Willis efter 1 timma, och kön till kassan var 1 km lång! Seriöst, 1 km lång och jag skojar inte, det var jättemånga som bråkade om kön och barnen skrek och alla kunder var så jäkla trötta! HEMSKT! Efter 2 timmar var vi hemma, äntligen liksom. Men lägenheten såg förjävlig ut, jag och Jouni fick hjälpas åt medan mamma gjorde middagen. Allt gick fort och nu sitter jag här och är småtrött. Måste snart lägga mig för att orka ta mig upp imorn - tidigt dessutom!

Nä nu ska jag smyga ner under täcket! Gnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0