Förändring

I torsdags la jag ut en annons för mina underbara katter. Redan i fredags (igår) kom ett par med deras 4 åriga dotter för att hämta Ticco, det kändes otroligt bra och de verkade vara så otroligt trevliga och fick en bra känsla av att överlämna Ticco till de. De har redan en katt som är 3 år och enligt det de berättade så är Bamse (kattens namn) otroligt busig. Ticco är ju så jäkla busig, och Kovou är inte den typen av katt. Han är den lugna typen av katt som sover, äter och bajsar.

Kovou blev lite förvirrad och letade efter Ticco, och nu verkar han mer social och gosig. Jag vill inte lämna bort Kovou, jag har ju haft honom sen han var en liten bäbis och nu efter 2 1/2 år det känns som att det bara inte går att lämna bort en sån speciell katt. Han är en av familjen, och Jouni vill inte ge bort honom heller. Så jag gick in nyss på blocket för att ta bort annonsen. Jag gjorde nog det rätta. Han får stanna med oss helt enkelt.

Igår besökte vi både mamma och Kevin. På vägen hem var ju en mardröm, det var så otroligt kallt och bussen går inte lika ofta på helgen så som den brukar göra under vardagar. Vi fick vänta i en halvtimma på bussen, och vi har inte lärt in oss busstiderna ännu. Vi kom hem och sedan kände jag stickningar mot bröstet och det blev värre, det kändes som om mina lungor brändes och sedan fick jag ingen luft. Jag fick hög feber och ont i öronen! Jag kunde inte sova under hela jäkla natten och det kändes som om min näsa var torr och brann. Imorse kändes det lite bättre, men för en timma sedan fick jag världens attack, kunde inte andas och det känns som om någon trycker mot bröstkorgen. Jag orkade inte stå ut med smärtan och bad Jouni ringa min morfar för att höra om hand kunde köra mig till sjukhuset, men det skulle ta en tid innan han kom hit. Jag ställde in det och tänkte hålla mig till ikväll, för nu är det säkert jättemånga gamlingar som behöver vård och de strömmar in under dagen och det är få som kommer in under kvällen, får snabbare vård då och slipper vänta i 6 timmar. Vi får se hur länge jag orkar, hoppas bara att jaginte har vätsa i lungorna.

Det börjar bli så mycsigt här hemma nu, Jouni satte upp hyllorna och jag fixade bokhyllan i vardagsrummet. Igår kom hans kompis förbi med Jounis saker, och han hade köpt rockband som jag länge velat ha. Blev mycket glad! Sen fixade han också nya högtalare som matchar tv, och märket - LG allt i svart. Skitsnyggt och köket är klart, vi måste bara tapetsera om hela lägenheten för att Ticco har förstört tapeterna i hela lägenheten. Men nu slipper man det, och sedan blir det nya golvlampor för de vi har nu är förtsörda tack vare Ticco. En ny soffa ska vi ocksså fixa, för Ticco förstörde den. Jäkla katt, men nu är det slut med det!

Nä, nu ska jag gå och vila. Snart blir det mat också :)!



Kovou mi bäbi

Kommentarer
Postat av: Iris

Jag vet att det är svårt att ge bort något man håller kärt, det gjorde ont den dagen jag fick ge bort min hund som jag hade haft i 3 år eller mer.. Jag håller honom kärt än idag, ändå om jag fick veta för 2 veckor sedan att han dog :( min lilla don. Men hoppas bara att inte eran lilla bebis blir allergisk eller något för kovou, det är det ändå negativa med djur ibland. När ska du på UL? :) hoppas ni kan se vad det blir för kön Hoho, jag kunde inte då men det gick sen ialla fall :)

2010-02-01 @ 02:06:49
URL: http://iiriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0