Nervös? Nejdå.

Hellöö!

Dagen började med en seg morgon. Ingenting var som det skulle, allting gick snett och jag blev en aning irriterad. Runt två, halv tre tiden begav jag mig till poliskontoret. Där täffade jag Jenny och hennes praktikant Emma, jag fick ihop alla pusselbitar tillslut. De var jättetrevliga och de gav mig mer förtroende om att allt är möjligt bara om man vill. Så nu känner jag mig mer engagerad. Just nu håller jag på att ta igen två ämnen som inte finns med på mitt betygsdokument, man måste ha historia A och samhällskunskap A om man ska söka in till polishögskolan. Jag tar en sak i taget, sakta men säkert.

Jag mår lite dåligt, jag hostar och har en aning feber. Hoppas inte att det har något med svininfluensan, chansen är större nu när jag studerar och sitter i ett klassrum med 30 personer. Man vet ju aldrig, men chansen finns. Hoppas dock inte på det!

Jag kom hem för 30 min sedan, mamma bjöd mig på fika tillsammans med Kevin och morföräldrarna. Det var mycket trevligt och jag fick en efterlängtad kontakt med min bror. Det var längesen vi kunde småprata och skratta. Därför ska jag besöka honom imorgon också, samtidigt ta med en data del som han länge velat ha. Nu sitter jag här på soffan med lille Ticco bredvid, Kovou ligger på golvet och Jouni kollar på "tyst vittne". Mysig fredag kväll.

Nästa vecka på fredag ska både jag och Jouni åka till STHLM! Längtar! Jag ska äntligen få träffa min girlfriend, och vi ska ha så roligt ute på stan medan Jouni är med Jerry. Det blir en helg med vänner. På söndag åker vi hem till NRKG och fortsätter veckan med praktik samt studier. Jouni åker återigen till STHLM den 27e för att sedan ta båten till estland. Då är man ensam i NRKG i en hel vecka, kul! Not*

Nu ska jag vara social, ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0