Ett litet barn

Det har hänt. Jag är mänsklig. Jag vet vad smärta är, jag vet vad känslor är, jag vet vad kärlek är.
Jag har gråtit tills mitt bröst svider. Ja, jag har ångrat beslut. Jag vet känslan av att offra något. Det finns stunder då jag tappar styrkan, modet och hoppet.
Hur kan ett litet barn tillbringa så mycket, och jag menar inte bara lycka. Utan så mycket mera.

En blick från dig och du förändrar allt. Du är min styrka när jag håller på att tappa taget, du är ljuset som leder mig till något bättre, du är modet som får mig att stå upp för det onda, du är allt man kan önska sig. Mitt liv är ingenting utan dig. Du är ett levande bevis på att änglar faktist finns. Du vet inte mitt förflutna, du vet inte mitt namn, du vet inte mina svaga sidor, du vet ingenting om mig. Det enda du vet är att jag är din, bara din och du min. Ändå så kan du ge mig allt som ingen någonsin kunnat ge mig.

- Ezio Juno Niila -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0