Skönt

Allt känns skönt nu, lugnt och rättvist. Det är alltid skönt att få ut allting för att bli fri från allt skit som andra har hängt på mig. Ja, en dum packåsna som har bara en massa skit att gå runt med 24/7. Känner att jag kan flytta vartsomhelst i världen för ingenting kan hålla mig kvar. En sån jävla skön befrielse! Jag klarar mig, jag kan försvara mig själv och stå vid det jag säger. Så dum man kan vara man lever inte för de, man lever för mig och snart min egen familj. Det är vad som betyder, syskon och min egen lilla familj. Min underbara man och vårt barn som snart kommer till världen. Jag lovar att jag aldrig någonsin kommer göra samma misstag som de man älskat. Att inte lära onda människor vad som är rätt och fel, kommer alltid att vara onda och drabba andra. Därför ska man inte hålla tyst, man ska agera och våga. Något som vissa som jag älskat aldrig gjort, nu känns det som om det är min plikt att bryta ner allt och visa att det inte är okej. Att se, veta, höra och uppleva fel saker utan agera är fel. Jag känner bara att varenda en borde få ett brev och få veta vad de gjort fel och varför. Jag borde nog göra det, för det påverkar mig och jag lever i deras sätt att vara. Jag vill inte att mitt barn ska råka ut för saker, jag vet att jag kan förhindra det - därför gör jag det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0