Nu börjar det klia - V.28+5

Jag vet inte riktigt i vilken vecka jag är i, men det står i min agenda att jag ska vara i v.28+5, i babyticker som jag har i högrasidan av bloggen står det att jag är i v.28+3 och i vårdguiden står det att jag är i v.29?! Men jag följer min agenda, så det får bli v.28+5.

Magen växer så fort och är så stor att jag började klia mig men nu har jag börjat använda babyoil och babylotion. Det har blivit mycket bättre och man känner att huden blir mer elastisk och mjuk. Vi får se om jag får bristningar lite längre fram, ska föda om ca 2 månader så det är inte länge kvar. Jag hoppas att jag slipper de fula bristningarna.  Nu har naveln pluppat ut och det börjar bli lite mörkare runt naveln, plus att ett streck i mitten har börjat synas också.

Mi Bobo har vuxit så mycket att den når från ena sidan till den andra, och det känns sjukt konstigt när den sträcker på sig! Nu blir sparkarna väldigt kraftiga också, speciellt när man ligger på sidan, då nuddar bebisen madrassen och "hoppar" upp med världens fart. Man kan se tydligt när den har rumpan eller armbågen mot magen, samma sak när den rullar runt då kan man se hur sne magen blir och det kittlas på något sätt. Det känns underbart!
När Bobo slutar röra sig så brukar jag retas genom att försiktigt putta på magen lite, och då svarar den tillbaka! Haha så håller vi på så hela tiden tills den tröttnar :p.

Det jag redan vet är att jag kommer att sakna magen och framförallt sparkarna och känslan av att ha sitt barn med sig vart man än går. Det kommer kännas så otroligt tomt! Men flera barn vill jag ha såklart men graviditeten går så himla fort och det känns som om jag inte riktigt hänger med! Det är en känsla som har en bägränsad tid..om ni förstår vad jag menar. Sjukt! Men jag och Jouni längtar efter vår lilla Bobo! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0