Here I go again

Jag har haft fullt upp och har varit lite dålig på att uppdatera, men nu gör jag det när jag har lite tid över tihi. Igår var jag på Adecco och sedan följde jag med mamma till skatteverket. Jouni träffade mig där vid stationen efter resan från Luleå (SÄMST HATAR LULEÅ) och jag kände absolut inte igen honom haha! Het het het säger jag bara!! Jag skulle till arbetsförmedlingen, men sen fick jag syn på pastarestaurangen och Jouni föreslog att vi skulle äta först. Gott var det, sjukt gott! Sedan efter maten så kom vi äntligen fram till arbetsförmedlingen, och där lämnade jag in min ansökan som jag nu måste lämna in varje månad. Jag har börjat på Adecco och har inte så höga förhoppningar, jag chansar för jag har ingenting annat för mig och jag vill ju börja jobba såfort som bara den. Så jag ger det en chans.

Det var igår, idag så gick till första lektionen och det var inte så intressant. Det var mest en massa självklarna saker, som man redan vet om. Andra lektionen börjar nu på torsdag och jag hoppas att jag går därifrån med en gnutta kunskap. Nu, in till något helt annat. Jag har anmält min lägenhet hos hyresgästföreningen för att hyresvärden inte har tagit i problemet som jag har i min lägenhet. Jag misstänker att lägenheten har mögel och bad hyresvärde ta hand om det, vilket de inte gjorde så jag var tvungen att ta kontakt med hyresgästföreningen. I morse kom en gubbe hem till oss för att undersöka, men hittade ingenting. Men jag vet inte om det är bara något de säger för att inte slösa pengar på en jobbig hyresgäst. Jo, jag har blivit lite jobbigare mot de för att de aldrig tar tag i problemen och löser de. Men vi får se om lukten fortsätter och brorsan kan inte vara hos mig för då får han en sån really bad ögoninfektion av något slag. Så något är det ju!

Idag var jag som sagt hos Adecco, sen åkte jag hem till mamma för att hjälpa henne med håret. Jag hann färga klart det innan lille Jack vaknade och ville äta :). Yes! Nu ska jag göra lockar så vi får se hur det blir, hon vill ju snygga till sig och hon är ju så fin men orkar aldrig fixa till sig. Men nu faaan blir det ändring på det.

Jouni åkte imorse till Sthlm för att tjäna lite extra pengar, och kommer hem imorgon. Då kan vi njuta och umgås fram till nästa vecka på måndag. Jag vet inte riktigt när han kommer hem imorgon, men ska ändå in till stan på morgonen för att köpa gardinerna som jag vill ha :). Sen om vi hinner så ska vi till medley för att bada och bubbla :D.

Hmm...fint väder ute...Jajaja, nu måste jag gå :) Heddåå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0