Barnvagnen och annat

Jag kunde inte sova så himla bra, mamma har grannar som bråkar 24/7 och man hör de slå barnen också. Jag bankade tillbaks men de fortsatte ändå, vad fan ska man behöva göra åt sånna idioter!? Aja, jag vaknade kl. 8, mamma var redan uppe. Hon följde med mig till barnmorskan då Jouni måste jobba, det gick jättbra men jag måste dock börja ta järntabletter. Vår gemensamma barnmorska blev jätteglad för att mamma hälsade på henne och hade med sig Jack, hon är så otroligt snäll och omtänksam! Väl inne i rummet så började hon med att ta min vikt, jag har gått upp 7 kg och det syns ju knappt! Rekord, jag har aldrig någonsin vägt mer än 55kg och nu väger jag 61kg. KUL! Sedan skulle hon kolla hur mycket livmodern har vuxit och den är nu precis över naveln, yeeey! Sen tog hon fram radion för att höra hjärtslagen, och gud vad bebisen sparkade haha. Den sparkade hela tiden och gav rejäla sparkar så hon skrattade och försökte verkligen få till hjärtslagen, sen hade bebisen vänt på sig och så sa hon "det var det värsta, kände du sparkarna vilken buse!". Mmmm, mi bäbi! <3 Det sista vi gick igenom var försäkringsblanketterna och föräldrarutbildningen som jag och Jouni vill gå på. Nu är allting klart och vi behöver bara att vänta.

Efter besöket så tog vi en runda i stan och hittade vackra saker till hemmet. Jag ringde till mannen som skulle beställa barnvagnen som jag ville ha, och nu har den kommit och ska hämta den imorgon! Yeeeey! Men han sa att han hade flera andra modeller som jag kanske ville ta en titt på, ännu bättre jag kommer säkert få beslutsångest!

Ååå gud vad hungrig jag blev, måste äta...uppdaterar sen heddå! <3




Vissa modeller som jag kollade, men Jouni fastnade för vagnen med oranga kanter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0