Mys

Kvällsbad är bara så skönt. Jag kände mig så seg under hela dagen och var redan påväg att somna vid 7, så jag tog ett bad för att bli lite piggare. Det funkade ju, det var ju så otroligt skönt också. Så varmt och avslappnande, plus att Jouni bar in radion till badrummet så att jag kunde få njuta extra mycket med lugna favoriter. Magen har varit svullen hela dagen (normalt?) och jag börjar undra om det är tillfälligt eller om den håller på att växa. Jag har faktist ingen aning. Om 7 dagar ska både jag och Jouni till MVC, jag vet inte varför jag ser framemot det och blir glad såfort jag tänker på det. Jag har en bra känsla, men kan inte sätta fingret på vad. Jag har varit förkyld och haft feber men jag har inte tagit en enda alvedon eller ipren. Trots att läkarna säger att det är ok när man är gravid så litar jag ändå inte på tabletterna. Förkylningen har ändå försvunnit och jag mår prima nu och det är nog tack vare näringen från maten. Jag har slutat helt med att äta skräpmat och speciellt cola (allt som innehåller koffein) och har istället börjat med att äta otroligt mycket lax, fisk, skaldjur, kyckling, linser, bönor, spenat, shampioner, pasta, ris m.m. Bara nyttiga saker, och istället för att gå på järntabletter så har jag istället ätit färska råvaror som är väldigt nyttiga och innehåller mycket järn, samma sak när det gäller kalcium och kalk. Gud vilket freak jag har blivit men det är ju skitbra! Det enda jag fortsätter att äta, det är pizza, bara hemlagad pizza. Man har inte lika mycket skräp i degen eller på degen, speciellt fettet (fyfaan)! Okej, nog om mat!

Idag har jag som sagt inte gjort så mycket, förutom att jag och Jouni var hos hyresbostader för att lösa ett par saker. Jag måste skicka in en felanmälan, spisjäkeln fungerar inte som den ska (före mycket matlagning).

Jag har ett stort problem nu med min kropp ingenting fungerar som det ska, och jag tänker inte anpassa mig till den "nya funktionen". Speciellt finnarna, de verkligen attackerar mitt ansikte och jag vill inte heller sola, även om det "inte påverkar barnet" vilken man inte kan vara säker på. Så istället har jag börjat använda basiron och den funkar ju en aning, men det dröjer inte länge till flera finnar pluppar ut. Sen en annan sak är också att jag har gått ner (?), hur lyckas man med det när man är gravid? Jag läste på vårdguidens hemsida och där stod det att det var helt normalt. Kej, allting onormalt är normalt under en graviditet.

Nä nu ska jag äta och dega framför tv:n. Heddå!

Kommentarer
Postat av: tessan

det går bra här för mig känner mig inte så gravid förutom när jag ligger på mage och känner kulan :) hur går det för dig då? vilken vecka är du i nu ? =) du har väl en liten bulle nu :D

2010-01-09 @ 14:51:40
URL: http://milf.bloggspace.se
Postat av: daniella

vad gör du nu för tiden? varför hör du aldrig av dig? det var allt för länge sedan vi sågs!

2010-01-12 @ 04:02:14
Postat av: MPO

Grattis Melli till graviditeten :D

2010-01-12 @ 08:53:46
URL: http://maoliin.blogg.se/
Postat av: Iris

Jag tror inte det spelar någon roll vad man äter alltså ofarliga saker, lite skräpmat när man är sugen skadar inte tvärtom borde du unna dig lite extra saker nu när du är gravid. Blir man sugen på något så är det för att kroppen ber om just något.. Man ska inte heller överdriva men var inte så kräsen med att gå upp några kilon gör inget alla går upp när man är gravid.



Isabel föddes ju riktigt frisk oavsett om jag åt lite skräpmat, choklad och annat ''onyttigt'' då och då. Och hon föddes ju förtidigt också och var hur frisk och kry som helst! Sköterskorna vart häpna att hon blev så frisk så snabbt och än idag så är hon jätte stark och frisk och jag åt inte fisk eller något sådant överhuvudtaget.

Så du borde inte oroa dig extremt mycket över maten.

2010-01-15 @ 15:24:48
URL: http://iiriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0