Mysigt

Sitter här with a cup of tea och bara njuter. Jag vet inte riktigt vad jag njutar utav, kanske lugnet inom mig. Huuuuh, äntligen kan man få andas ut och känna att allting ordnar sig.

Igår var jag och Jouni på föräldrarutbildningen. Det var trevligt som alltid, jag känner mig bara så osynlig och utfryst bland de andra tjejerna. De ser mer "mogna" ut, och så kommer jag där med min "stil", vi passar inte ihop alls. Lite tråkigt faktist men men. Förra lektionen fick vi se en film om förlossning och Jouni blev så chockad haha. Han kommenterade barnet hur den såg ut när den NYSS hade kommit ut, "det ser ut som en slaktad kamel" säger han och alla var tysta! Fan vad pinsamt! Jag sa till honom igår att sådana kommentarer får vi ta sen efter lektionen för vissa kanske inte har samma sjuka humor som vi. Jag kan säga att ingen av de som går på utbildningen har sådan humor! Sen påvägen hem så började lilla Bobo (bäbisen) röra sig otroligt mycket och man såg att magen stack ut mer på ena sidan än vad den gjorde på den andra sidan. Samtidigt fick jag ont i magen så jag sa det till Jouni "jag har ont i magen" och han svarade "oroa dig inte, det blir värre haha". Hahaha det var kul!

Jag bjöd Jouni på pizza och han följde med mig till Cubus för att köpa en tröja, efter det åkte vi hem. Jag var så otroligt trött att jag somnade på soffan medan Jouni kollade sitt konto och det var längesen han bar mig hahaha. Så han bar mig upp och man såg på hans ansikte hur mycket han ansträngde sig hahahaha jag har ju gått upp mer än 10 kg så det är ju klart. Jag frågade "är jag tung bäbi" han svarade då "nä du har bara gått upp 10kg, ingen fara mi löve". Hahaha sjuk dag!

Idag har jag gjort klart min läxa som Unn från Adecco hade gett mig till imorn. Det var inte så svårt och jobbigt som jag trodde, det var ju hur enkelt som helst. Tur det! Sedan gjorde jag maten och diskade, det var ju så mycket disk att jag inte kunde låta det vara. Trots att jag var trött så måste man göra det, och toaletterna ser förjävliga ut de ska jag fixa senare. Jag regristrerade mitt cv på olika cv-databaser och jag hoppas att jag kan få napp någonstans, det känns så omöjligt att få jobb just nu men chansa kan man alltid göra.
Jag försökte få tag i Kevin som är ensam hemma nu medan mamma är i Sundsvall med Lille Jack. Han låg och sov och klockan var 1!! Vid 3 tiden ringde jag igen, och då svarade han. Jag tog med lite mat till honom och nu är jag här. WUHU!

Snart ska jag hem för att skrubba toaletterna och förbereda mig inför Adecco. På fredag kommer mi oso hem och sedan på lördag så ska vi shoppa loss! Jag har gjort en lista på vad bäbisen behöver och sedan ska vi fixa till bäbisrummet! SÅ GLAD! WEEI!

Nä nu har jag skrivit tillräckligt! Häj då!
Freestyle show

Påväg till Kevin (idag)

Jouni gör smulpaj :D

Mi oso! <3



Kommentarer
Postat av: Iris

Uhhh! Snygging ;) du ser bra ut på bilden :)

2010-04-29 @ 20:49:39
URL: http://iiriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0