Tragiskt

Hellu

Iförrgår kunde jag inte sova eftersom Ticco försvann från balkongen (tredje våningen) och jag vägrade somna. Efter en natt med panik, förklaringar och syften så blev jag allt mer besviken på mig själv för att jag inte visste vart han befann sig. Jag somnade tårögd, jag hade grråtit så mycket att jag fick världens huvudvärk och vaknade tidigt. Jag gick upp och som jag trodde så var det ingen dröm, jag ville bara vakna från mardrömmen. Jag gick ut till balkongen och tog en nypa luft. Jouni passade på att fråga grannen om hon visste något om Ticco, men det gjorde hon inte.
Efter 10 min kommer en granne ut och frågar oss om det är vi som saknar en grå kattunge. Då kände jag ett slag mot bröstet och grät av glädje. Jouni sprang ner för att hämta Ticco som fick vara hos grannen. Jag tackade henne så mycket för sin vänlighet och ärlighet. Ticco kom tillslut hem, sen dess har jag insett hur tomt det kan kännas utan den där lille duracellkissen. Vi körde direkt till akuten för att kolla om han hade några inre skador, men han var full frisk. Han fick bara ett sår på övre läppen, då han nuddade marken vid landningen men det var ingen fara. Jag passade på att vaccinera, chipa och försäkra Ticco och allt gick på 1 350:-. Men det är skönt och ha honom tillbaka!

Nu måste jag avsluta för att göra intervju frågor, för vid klockan 2 måste jag kila ner till poliskontoret för en intervju med Jenny.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0