Grattis på er båda!

Stort grattis till Jouni som fyllde år igår och ett stort grattis till mormor som fyller år idag! Igår gick det absolut inte som jag hade planerat, jag fick aldrig mina pengar som skulle vara på kontot då. Allt rasade ner, men jag hade tålamoden att vänta till idag. Jag vaknade vid 9 och kollade på kontot om jag hade fått pengarna och det var halva summan av det jag brukar få. Jag blev rasande och kollade upp det, men det löste sig inte för den delen! Strunt samma, Jouni löste all krångel. Då kunde jag ta mina pengar för att handla mat, betala räkningarna och köpa Jounis presenter. Jag åkte in till stan själv, skit skönt. Lugn och ro, jag kunde gå och kolla på det JAG ville. Sen tog jag en sväng till systembolaget och köpte bl.a cider och baileys för att fira denna dag!

Jag tänkte på en sak för att jag fick en komplimang här om dagen, jag och en väninna pratade lite om tjejer som köper dyra saker. Det kan vara skor, kläder, smycken, inredning, senaste mobilen osv. Vissa kan gå i ett linne från H&M för 49kr och ser skitbra ut i det, men vissa tjejer måste köpa skitdyra kläder för att passa in. Men varför ska man passa in när man ska vara unik, vara utanför? Seriöst, varför köpa ett par jeans som kostar 2000 som man använder bara en gång och skor för 3000 bara för att de har den fina klacken, när man kan köpa samma kvalite för mindre pris. Värdesätter sig själv, bara för att vara coolare? "Synas mer"? Uppmärksamhet? Eller senaste mobilen för typ 6000 bara för att den är så fin....VA? Okej, då måste det finnas en del av dåligt självförtroende. Vissa måste ha SKITMYCKET smink för att se bra ut, och man är inte sig själv. Man blir en helt annan människa, falsk och tillgjord. Lägg inte ner en massa pengar bara för att bygga upp ditt självförtroende, acceptera dig själv och älska dig själv. Titta inte ner på andra för att du har de senaste sakerna, för du är precis som de utan sakerna som får dig att se tillgjord ut.

Kommentarer
Postat av: Iris

Jag var bara tvungen:

Håller med dig! Tummen upp för det. Hehe ..

2009-10-10 @ 00:54:39
URL: http://iiriis.blogg.se/
Postat av: Melissa

Ja, verkligen!

2009-10-10 @ 18:22:50
Postat av: daniella

ojoj vilket inlägg, lite provocerande kanske. mår man bättre och har råd, varför inte :) håller inte riktigt med där.

2009-10-10 @ 20:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0